21 september 2015

Litet tveksam

Jag har säkert ett dussin halvfärdiga och opublicerade inlägg.
Ibland är det bara för personliga och ibland har de ingen persolighet alls. Vet inte riktigt vart bloggen är påväg - det var en mammablogg i början men det ska det inte vara nu. Barnen är för stora och jag är inte så inne på hela mamma-grejen mera. Alltså mamma är jag ju och det är fantastiskt. Men det finns ju annat också. Eller det borde i alla fall finnas annat?

Har alltid skrivit, började med dagbok i lågstadiet och skriver fortfarande. Det är hemskt nyttigt, att skriva av sej allt - och sen att senare gå tillbaka och se vad jag skrivit. Och att kunna konstatera hur saker förändras och å andra sidan inte gör det. Minnet är ändå hemskt kort och tiden går fort.

Nu har jag också skrivit om sorgen, om mamma. Det är något jag vill minnas, hänger fast vid minnena, skriver ner vad jag såg. Var mamma satt och stod,hurdana lukter det fanns, hur ljuset föll på åkrarna. Skirver och vill minnas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar