28 juli 2015

Vad är en vänskap

Mitt "veckoslut" började redan på torsdag och genomgående tema för dagarna var vänskap. Hur lycklig kan man inte bli av att träffa vänner som man inte sett på flera år (eller dagar). Satt hos en vän och pratade till ett på torsdag natten och på fredagen hade vi klassträff med gänget från BHK (vi som gick ut 2005) och på lördagen var jag på min bästa barndomskompis helt fantastiska bröllop.

Är så glad över att ha många fina vänner i världen. Det var en tid för några år sedan som jag kände mej helt obeskrivligt ensam. Det var när barnen var mindre och jag inte hade så mycket tid åt mej själv, kände mej instängd och ensam. Som tur har det ändrat. Var så roligt att märka att med vissa personer är det bara att fortsätta där vi slutade senast vi sågs sedan. Härligt!

Igår var vi med Lovisakören och tog avsked av vår Brasilienska förstärkning Fabio som åkte hem idag. Han pratade så fint och vänskap och hur han verkligen uppskattat att få sjunga med oss, hur det har gjort honom till en bättre människa.

Och idag städade jag vessorna på Löjtis på Lurens för jag tyckte att mina underbara vänner där kan få rena vessor sista spelveckan. På lördagen är det sista föreställning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar