2 juli 2015

Om hur jag blev fotograferad

I vårvintras satt jag och slösurfade och hamnade på Studio Elites sidor. Skickade in mina kontaktuppgifter och blev kallad på "intervju" (som det hette). Var på testfoto och det var ju helt trevligt, de tyckte att visst kan de ta bilder av mej. Men sen efter det gick det inte helt som i strömsö... Mamma blev riktigt allvarligt sjuk. Ringde genast och försökte avbok allt. Gick ju inte. Damen som jag gjorde avtalet med hade nämligen smugit in en frisyr* till i min avtal vilket gjorde att jag fick hela fotograferingen till special pris, och jag hade inte fattat att det var så. Försökte förklara att jag verkligen inte hade lust eller ork med någon sådant just nu och att jag gärna avbokar. Men nej, till specialpris så gick det inte att avboka utan att betala 200€ i avbokningskostnader åt dem. Fick ändå ombokat tiden till slutet av april. Sen dog mamma några veckor senare.

Tänkte att jag skulle få någon annan och ta min plats. Men lyckades inte. Försökte sen flytta tiden med några veckor framåt, gick inte heller (nå det var bara ca 1 vecka före fotograferingen så förstår att de kanske inte kunde få det fixat). Var lite upprörd och lite ledsen.

For alltså ändå sen.
Och det var ju helt kiva.
Rätt dyrt och mycket väntande men bilderna är ju trevliga.
Ska ännu tillbaka dit, nu är det meningen att de ska tipsa mej om vilka modell agenturer etc. som jag skulle kunna skicka in mina bilder till. 


Foto: Jari Tolvanen Muah: Tiia Mattila

Och inte ångrar jag det, gjort är gjort. Man måste ibland ta sej ur sin comfort zone. Och det här var väl då det. Bra att se sej själv och inte bara i spegeln...

*grejen är att de verkar sälja in den där tredje frisyren till alla som de bokar. Åtminstone hade alla som fotades samma dag som jag tre frisyrer... Tycker ju att om det är mera regel än undantag så är det inget erbjudande...

1 kommentar:

  1. Nä men så fantastiskt fina bilder på dig! Vad bra att du gick dit, trots allt det svåra som hände i ditt liv just då. Vem vet vad det här hämtar med sig för dig i framtiden!

    SvaraRadera