13 juli 2015

Agatha del.1

Började läsa Agatha Christies deckare, har nu läst allt som allt fyra böcker på två veckoslut. De är ju rätt korta så det tar inte länge att läsa dem. Tänkte att jag försöker plöja igenom så många som möjligt (tills jag blir uttråkad).

Har härtills läst;
And then there were none (1939)
Appointment with Death (HP*  - 1939)
A Caribbean Mystery (MM* - 1964)
Murder on the Orient Express (HP - 1934)
Black Coffee (1998) har läst säker 5 ggr redan tidigare

Har läst dem på svenska. Tror jag håller mej till det eftersom det i lokala bibban inte finns på engelska, och börjar inte beställa in dem enkom för det. Läser inte dem i ordning eftersom jag först inte tänkte läsa många alls, tänkte sen varför inte. Överst i listan är den bok jag läst senast. Bäst härtills har nog varit Murder on the Orient Express och And then there were none.

Hela listan med böcker hittas till exempel här

*HP - Hercule Poirot
*MM - Miss Marple

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar