30 juni 2015

Teater

På fredagen kör vi skuggteatermöte.
Håller på att skissa lite idéer till kulisser. Det är roligt med lite nervöst eftersom jag nu inte är van att rita på beställning. Men det är ju bara skisser och idéer. Hade riktigt flow igår och kom på lite tema till hela grejen. Jag gillar kontraster både i form och färg så jag tänker haka på det. Såklart så kommer jag inte ensam att sen bygga upp kulisserna men tänkte att jag kan göra en ram för det, sen jobbar vi tillsammans för att nå ett bra resultat.

Och på tal om teater så var det Lurens sommarteaters premiär på fredagen. De spelar i år Annie Mästerskytten och gör det riktigt bra. Mycket sång och dans och härliga karaktärer. Och som tur har de jobbat med den så att Frank inte är en total skitstövel, bara en osäker och ledsam liten man...
Finns gott om rum på läktaren för den här veckan så det är bara att fara och se!

http://anniemasterskytten.fi/?page_id=1930 
                                 Foto Mats Tuominen 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar