19 maj 2015

Om att vara lite trött

Det har känts lite hektiskt den senaste tiden.
Skolan håller på att ta slut och det är lite extra program, det blir avslutning, en massa kalas och körerna har haft konserter. Dessutom ska jag om några veckor till Nyslott och sjunga och det blir övning inför det också. Och så är det ju jobb också. Som tur blir det semester snart så får jag pausa från jobbet. Har nog taggat ner lite, ligger lite på lä med att engagera mej i olika saker. Tar paus andas, jag gillar att vara med och fixa och greja men nu orkar jag verkligen inte. Orkar inte, och har märkt att jag drar mej undan från folk som jag vet att äter energi - sådana som jag vet att jag kan handskas med i normala fall, men inte just nu.

Hur man än vänder på saken och intalar sej själv och alla andra att allt är ok så är det kanske inte det ändå. Alltså i stora drag ok, men tröttare är jag nog. På fredagen var jag så trött att jag nästan började gråta när jag kom hem. Då skulle jag ännu på genrep inför konserten på söndagen, lång och tung dag men jag kom igenom den.

Ska blir skönt med semester. Jag planerar att inte "måsta" göra något. Nyslott är de enda jag har in i kalendern, allt annat tar jag när det kommer.

Och för att lätta upp stämningen lite här kommer vår nyaste familjemedlem, jag kallar honom för Harald. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar