8 april 2015

Helgen

Hade en riktigt bra helg. Träffade en vän och vi satt och diskuterade lääääänge om allt mellan himmel och jord. Skulle säkert ha suttit ännu längre med klockan blev mycket och man måste ju faktist sova också.

Så var det också årets bastupremiär på Lurens, riktigt roligt det också. Är ju "inte med" sådär på scenen, har inte möjlighet att binda mej till det i år - men har nog räknat med att kunna vara med lite på sidan om. Eller åtminstone bada bastu.

Vi träffade prosten igår och diskuterade begravningen. Fick allt klart med den. Mamma ville inte ha någon minnesstund, så behöver inte planera den. Lite kaffe och kaka ska vi sen ha hemma med närmaste familjen. Jag beställde blommor på veckoslutet. Orange, enligt mammas önskemål.

Det är så konstigt. Kan inte beskriva hur det känns, svårt att förklara det så att andra förstår. Det lever hela tiden. Och det är så olika från dag till dag. På något sätt tycker jag att det förväntas att jag skall bryta ihop och vara totalt ifrån mej och kanske det nu tolkas som jag sku betee mej "fel". Men alltså jag är okej, jag är ledsen. Och veta att jag inte måste förklara mej för någon.

Verkar som jag sku ha dragit på mej en flunssa, har sjuk hals och kanske lite stegring. Helt ärligt känner jag mej rätt krasslig, borde vara på oratoriekörens övning ikväll, vi skall uppträda nästa vecka. Men vet inte om jag orkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar