20 mars 2015

Turbulent 2.0

Nu är jag trött. Tur att det blir veckoslut.

Om det har varit smått turbulent de senaste veckorna så igår drog en orkan över oss. Vaknade igår med en konstig känsla i magen. Stod och borstade tänderna och tänkte för mej själv att nu måste jag bara ringa mamma och kolla om allt är som det ska. Vi brukar annars ringas om kvällarna. Hann aldrig ringa för när jag var på väg på jobb ringde pappa och sa att han brutit benen. Jaha.

Så den jobbiga vardagen blev med ens lite mera jobbig. Jag körde raka vägen till mamma och satt med henne en stund före jag åkte iväg och plockade upp syrran och så åkte vi tillsammans till Helsingfors och hälsa på pappa. Ingen större panik där, han blir väl omhändertagen. Lugnt.

Jag kan inte fatta att det gick såhär.

Mamma är ju inte heller i bästa sick och behöver lite hjälp morgon och kväll. Lär ju nog gå ännu en tid helt bra, men hennes skick blir ju inte bättre...

Vi får bara ta en timme i taget nu.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar