27 februari 2015

Att hitta rätt

Vet ni känslan när något bara är helt rätt. Att man är 100% säker på att det här är just nu just rätt.
Jag upptäckte yoga på hösten, anmälde mej till en kurs och är nu helt fast. Det är alldeles ljuvligt! Har ju nog alltid vela testa det och var lite skeptisk eftersom jag inte brukar tycka om jumppa i grupp. Men det här är ju något alldeles annat. Det är i grupp men man är så koncentrerad på sej själv så man glömmer alla andra.

Kursen som jag går på börjar nästan direkt när jobbet slutar, och det är ju helt fantastiskt. Kommer dit och stänger ut allt annat, varvar ner för dagen. Och när jag kommer hem efteråt vill jag bara gå och lägga mej genast.

Yogade inte hemma så mycket ännu på hösten men nu från och med januari försöker jag hinna åtminstone varannan dag om inte varje med 20-30min. Och det handlar ju om att prioritera, så om jag bara ordnar tid för det så går det. Tyvärr är det nog inte riktigt så hemskt lugnt här hemma och brukar ofta ha ett eller två barn i fötterna.

2 kommentarer:

  1. <3 jooo! Yoga e kiva, o jag blev också ännu mera fast när jag började yoga hemma och gjorde yoga till "min". Yogar gärna tillsammans någon dag! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jee! De sku ju vara roligt! :)

      Radera