25 juni 2014

sjukstugan

Barnen på bättring, var en kaotisk måndag med akut tandläkarbesök och läkare och mediciner. Stressade mej fast jag inte ens var med om allt, sambon skötte allt riktigt bra. Lite smått ledsen är jag på Lovisa hälsovård, J hade femte dagen 38-39 grader feber och det fanns inte en läkartid att få, inte ens akut. Han var ju ordentligt sjuk, men som tur så fick de genast tid till Borgå hälsovårdspoli till eftermiddagen. Skit dumt bara att måsta vänta till efter kl.16 för att f¨å hjälp.

Så idag är jag hemma med barnen. Alla mår bättre och ingen visar tecken på vattkoppor, tyvärr. Skulle ha velat ha det över så fort som möjligt.

2 kommentarer:

  1. De är bara en ännu som haft vattkoppor? De kan gå förvånadsvärt länge innan följande drabbas. Jag hittade fotona från de som mina barn hade vattkoppor men dom fick alla tripp trapp trull med ca en veckas mellanrum. Hade turen att man var föräldraledig när dom hade vattkoppor Lowa var bara 4 månader gammal. Du ska se just när du tror att ingen av dom andra får så blommar de upp ;)

    SvaraRadera
  2. Tillsvidare är det bara en som haft, och de andra borde få den här veckan. Eller så hoppas jag.

    SvaraRadera