11 maj 2014

Mamman

Oj blogg, det är händer alldeles för mycket spännande för att jag ska ha tid mej dej.


Men nu när det är morsdag så kan jag väl plita ner något.

Det finns nog inget bättre i världen än att vara mamma. Alldeles ofattbart underbart. Det är ganska tungt mentalt, att gå omkring och ha ansvar över liv. Och du måste lyckas, skit i jobb och hobbyn och politiska beslut och världens ekonomi, krig, fred och ESC - om du strular till det med barnen strular du till det för framtiden.

Och alltid är inte allt perfekt. Vet ju att jag imorgon på morgonen kommer att riva mej i håret 1000 gånger före vi är ut genom dörren och in i bilen, och det kan vara mycket möjligt att det kommer ett eller annat fult ord också. Kommer att vara riktigt tråkigt, men så vet jag också att bara vi kommer till dagis kramas och pussas vi och säger hej då och lägger morgonkaoset bakom oss. Det är aldrig så bråttom att jag inte skulle hinna säga hej då ordentligt - jobb är bara jobb, livet är det som pågår under tiden.

Det är så härligt att kunna älska så, gränslös kärlek.
Mina tre gryn som är så fina och kloka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar