6 april 2014

April, april - skoja inte med mej, tack

Ny månad, nya tag. Och äntligen vår!
Allt är lite upp och ner eller så känns det som. Försöker få ordning på mej själv, huset, hobbyna och livet. Men det är inte så lätt. Det är så mycket som skall stämma men just nu verkar allt vara lite i obalans. Men det här kommer att gå över, så gör det alltid. Och alltid kommer man ut som en lite klokare människa.

Just för en stund sedan fick jag lust att ta mej ut på länk. Nåh, gjorde inte det. Men imorgon, då ska jag ut och pröva benen - och vristen som ännu trilskas efter att jag vrickade den i höstas. Cykeln är också i skick men den har jag inte "hunnit" ut med ännu - "hunnit" för det handlar ju om hur man prioriterar. Och att prioritera har nog varit på tapeten början av året.

Igår övade vi med Så som i himmelen -gänget. Övade igenom sångerna och drog en genomgång på första akten. Vilken lycka jag har att jobba med så fina och talangfulla människor. Alla är super bra, kommer att bli en helt enastående föreställning. Rollbesättningen är riktig, riktigt mitt i prick. Och kören kommer att låta himmelsk (?) när det gäller i juli.

Och idag, söndagar är bara värst. Sent upp och sent iväg och inget får man gjort. Eller så känns det idag. Men det kan ju bero på att vi var hela veckan hemma eftersom 3/5 av familjen var sjuka. Orka nu vara hemma? Hur grejade jag det? Det blir väl en vana, men nog måste jag säga att jag trivs med att gå på jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar