13 januari 2014

Uppköp

Gjorde av med pengar, men nu har alla torra fötter och varma händer hoppeligen hela vintern. Köpte ny halare åt Marius 98 som han har börjar bli i minsta laget. Nu blev det en grön Molo, skulle ha velat ha den gula men det finns ju aldrig i rätt storlek när jag är ute och handlar, och speciellt inte när det är rea tider. Jag köpte ett par svarta kängor åt mej själv, har gått hela "vintern" med samma länkkare - det fungerade inte längre. Så nu blev det ett par ordentliga vinterkängor. Sådana som jag alltid velat ha, eller egentligen sku jag ha velat ha röda - men de var slut, typiskt. Hade spanat in dem redan tidigare och först hittade jag inte alls dem, sen kom de emot av en slump när jag tog ett varv till i butiken.

Så nu borde vi vara utrustade för resten av vintern. Vincent har halare till nästa vinter och den här, och Marius halare borde vara passlig nästa vinter också - om han nu inte plötsligt växer helt massor. Det är bara Jeremy som skulle behöva ny, där tänkte jag lite att han ska få rock och byxor. Kanske lämpligare så? Eller inte vet jag. Men det får bli till lite senare, för vet ni vad - vinterkläder är ju dyra! Köpte nu allt på rea men det blev ändå och kosta.



2 kommentarer:

  1. Vi kör med både halare o rock o byxor i år.. *drömmer om en grön Molo eller brun Ticket med stjärnor*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad är bättre? Rock+byxor eller halare? Hade hem en Ticket to Heaven också och prövas, men 98 var lite för liten åt Marius annars verkade den riktigt bra.

      Radera