23 januari 2014

Ett flunssigt inlägg

Blev plötsligt flunssig på tisdag kväll och har nu varit hemma i två dagar.
Betyder att jag kammat igenom internet några gånger och hittat ett och annat intressant.
Har bland annat tittat igenom alla "Smack the Pony" avsnitt som finns på Arenan. Sett senaste delen av Satuhäät och än en gång blivit övertygad över att bröllop verkligen inte är min grej.

Läst twitter upp och ner och därifrån kommit in på bland annat den här blogg texten om Finländarna som är nominerade till en Oscar för bästa kortfilm. Filmen är bra, den finns på Arenan - eller fanns idag åtminstone. Här är inlägget om samma sak, som ganska långt går i samma banor som mina tankar när jag läste rubrikerna om nomineringen. Hur hårt du än jobbar är du i första hand mamma.

Och sen den här om barnen i Afrika, i och med att kollega nyss varit till Afrika (och gjort exakt det här) har jag funderat på saken och inlägget var intressant att läsa. Det är inte så lätt alltid, och ofta går det fel fast man kanske menar väl? Kanske?

Så har det mitt i eländet kommit bra nyheter också! Ibland har man lite tur i oturen.

Och vi planerar sportlovet - resa någonstans? Finland eller längre bort, på tumis eller med hela högen... Jag vill till Barcelona, sambon vill ha en hotellnatt i Vanda. Vi är på lite olika våglängder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar