5 november 2013

Om att det är så hemskt mörkt, och ljuset

Ok, november du suger ut all must ur mej.
Det är mörkt och hemskt. Skulle gärna vara någon annanstans - men, nu är jag här så det är väl bara att göra det bästa av situationen. Tänka positivt, snart är det sommar. 5-6 månader kvar så njuter vi av solen igen. Och ljusare blir det ju redan om bara två månader. Kanske jag klarar vinter, igen.

För att motarbeta allt ruskigt och mörkt sjunger jag, den här veckan tre sångövningar och nästa lite lugnare med bara två men sen igen tre och sen lite mera. Julen kommer ju och det är högsäsong - vi trallade gammal böhmiska julvisor idag och det gick bra. Uppträdanden blir det 24.11 i Lovisa kyrka och sen till advent och sen till Lucia och 22.12 kl.21 är det Lovisakörens traditionella julkonsert i Lovisa kyrka - var där och lyssnade förra året. Mycket stämningsfullt och fint - kan ju inte bli sämre i år.

Sjunger rätt mycket just nu - och bara körsång. Det är ju det jag har gjort hela livet, sen jag började i församlingens barnkör någon gång som 9-10 åring, sen har det blivit lite olika körer med åren. Har nog aldrig haft riktigt paus från sången. Minns att jag som på första klassen lågstadiet sa att jag ville bli "sjungare" när jag blir stor, och jag är väl det nu?! Mera solouppträdanden skulle jag gärna göra, och riktiga sådana med ordentligt komp och väl inövat. Gick ju CVT-kurs och tycker det hjälpte mej med att lära känna min röst bättre, har annars en lektion ännu kvar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar