1 oktober 2013

Utmaningarnas månad

Mycket bättre idag redan!
Inte helt i skick ännu, och nog bäst att avvakta och stanna hemma ännu imorgon.

Inleder lihatonlokakuu idag, batatsoppa hade jag tänkt mej. Ingen match det här - har brukar äta vegetarisk lite nu och då och har gjort den här meatless month-grejen en gång tidigare för något år sedan. Och så anmälde både jag och sambon oss till Folkhälsans hälsostegen-kampanj. Målet är att gå 300 000 steg på en månad. Börjar ju lite dåligt för mej för jag kommer ju att tillbringa hela dagen i liggande läge på soffan med en bok.

Boken jag nu håller på med är Heroin Diaries, helt sjukt. Vansinnigt.

6 kommentarer:

  1. Jag skulle inte klara av en hel köttfri månad..en vecka var redan tufft..men bättre än ingenting..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! En vecka är ju redan jätte bra.
      Vet nog inte hur jag grejar Italien utan parmaskinka...

      Radera
  2. Anmälde även mig till hälsostegen. Tur började det för min del denna vecka då jag var sjuk förra. Får hoppas man hålls frisk nu. Krya på dig!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lämnade chokladen i köket, så måste stiga upp från soffan åtminstone en gång i timmen. Nu börjar den nog vara slut...

      Radera
    2. Nå det är ju ett roligare sätt att få ihop stegen. Du kan ju gömma saker runt huset och leta ;)

      Radera