1 september 2013

Ålderskris

Idag hände det igen.
Jag glömde hur gammal jag är.
September är födelsedagsmånad i min familj 
- pappa, bror, farbror, avlägsnare släkt och 
vänner fyller år, och också jag. 
Jag har tydligen intalat mej själv att
jag är 27 och fyller 28. 

Fast så är det ju inte, fick igen tänka till ordentligt 
och räkna (på fingrarna), och kom till 
att jag är ute ett år för tidigt. 
Pinsamt.

Är skeptisk till om det verkligen är sant,
har varit så säker på att jag firar min 
tjugoåttonde födelsedag om någon vecka.

 /Oca, inte ännu 27 år

8 kommentarer:

  1. Som din far kan jag nog intyga att du fyller 27 om drygt två veckor.
    Pappa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra! Måste väl tro på det då.

      Radera
  2. Jag va o heeelt säker på att jag e 25 :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Då är det inte bara jag som råddar.

      Radera
  3. Jag har flera år haft för mig att jag är 21, även om jag i själva verket varit 22-23-24.. Sen jag fyllde 25 har året däremot hunnit ikapp mig ;)

    SvaraRadera
  4. Det är tydligt och klart en såndären "tsernobyl barn" grej..eftersom jag fortfarande är hel förvånad när nån säger "jaa men du blir ju 27 snart" WHAT!!! jag är hel säker att 25 är det..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där var det ju! Tjernobyl! Såklart. :D
      Känner mej nog som om jag inte skulle vara en dag över 25.

      Men å andra sidan är det bara bra att bli äldre, skulle inte vilja vara 16 någo mera.

      Radera