21 augusti 2013

Jag har joggat idag.

Efter min mycket lovande start år 2011 är jag tillbaka vid start sträcket.
Nästan.
Har snäppet bättre kondition än i maj för två år sedan
då jag knappt orkade jogga 100 m. Men nog är de uselt.

Men nu kan det ju bara bli bättre. Så inga sura miner.
Och så har jag ju cykeln, mycket angenämare att susa fram med
den än att jogga. Någonstans i långt bak i minnet försöker en
tanke knacka sej fram och säga att jag nog verkligen kan och tycker
om att springa - men det tar nog några gånger före den når helt fram.

Å andra sidan går det inte att jämföra sommaren 2011 med något i
motionsväg. Jag dansade på Lurens och sen joggade jag hemma för
att orka dansa på Lurens. Ha loggat in 81 timmar på heiaheia för juni-juli-augusti
den sommaren. Och det är massor när det är frågan om mej.

2 kommentarer:

  1. Jag har försökt att sakta ta upp joggandet när jag är ut med Hunden.Men när man både cyklat och sen går/länkkar på kvällen så blir de nästan för mycket ;). igår blev de en runda på 6km ca1h fast jag bara skulle gå 30 min så kan det gå

    SvaraRadera