10 juli 2013

Frissan

Friserade Marius idag. Han hade helt hemska tovor i bakhuvudet som bara trasslade till sej hur vi än borstade, så jag klippte bort dem. Lämnade ändå lite mera längd mitt på huvudet med avsikt. Det var rätt krångligt att klippa eftersom han vägrade sitta stilla - lite filmer på iPhonen hjälpte men vi måste ändå ta det i två omgångar och ena sidan är ännu lite längre än andra men det stör inte mej.

Tycker det gick rätt bra för att vara första gången jag klipper någons hår.


3 kommentarer:

  1. De är inte så svårt att klippa när man gör de ofta. Själv använder jag bara maskin i pojkarnas hår sommartid så har dom kort hår. Dotterns hår tar jag själv och toppar. Men kommer innan fotograferingen i Höst att föra henne till frissan och jämna ut det ordentligt :)

    SvaraRadera
  2. Är nog inte så viktigt att det ser ut som salongklippt. Lite bus i luggen får det vara och han se rju hur go ut som helst.

    Har alltid klippt mina själv, men det får också duga. Axel som har tunt fjunigt hår är nog svårare, medan William som har tjockt och lockigt inte är så noga, han vill ha ganska långt så försöker hålla sidorna lite korta och klippa upp så lockarna kommer fram. Men antar att de nog en dag kommer kräva lite bättre klippning ;)

    Snabbt skall det ju också gå, men de brukar få se på Bärtil så då har man ju någon minut.

    SvaraRadera
  3. Vi har alltid varit till frissan, eller jag kan ha klippt lite pannlugg eller liknande hemma. Men nu orkade jag inte boka tid och tänkte att lika bra kan jag göra det själv. Det behöver ju inte vara helt super jämnt, det brukar det inte bli vid frissan heller...

    SvaraRadera