27 juni 2013

Sant och bra, och inte för bra för att vara sant

Promenerade ner till stranden och blev uppäten av myggorna. Brukar ha en podcast i öronen men tog inte med iPhonen för det verkar de regnigt när jag gick iväg. Och egentligen var det riktigt skönt att bara gå och tänka lite själv. Tänker på allt möjligt, till exempel på att jag är lite för lycklig och lite för fet. Och tycker det är helt okej. Det finns ju den där regeln som säger att man inte får erkänna att man skulle vara lycklig, som att ingen kan vara nöjd med vad de har. Och samma gäller kroppen. Jag skulle förvisso se att det skulle vara kul om mer än ett par av mina shorts skulle gå på - men jag bryter inte ner och gråter för att magen har fått sej lite hull. Sånt är livet ibland är det si ibland så.

Och inte för det, vissa dagar är ju bara totalt värdelösa. Men de flesta dagar är bra. Och vissa dagar fantastiska. En del saker skulle kunna vara lite piku bättre, men det är bra redan som det är.

Idag var det en fantastisk bra dag.
Imorgon blir också bra, sista arbetsdagen för semestern.

1 kommentar:

  1. Klart man får erkänna att man är lycklig! Säg det högt! Finns inget störigare än bittra människor!

    SvaraRadera