18 juni 2013

På hjärnan

Köpte en dyr cykel, så nu cyklar jag.
Hade helt glömt bort hur mycket jag gillar att göra det. Glider fram längs med vägen och njuter och det är bättre för mina trasiga knän att cykla än att jogga. Idag cyklade jag till Lurens och tillbaka, blev ca 26 km allt som allt.

Det är rätt skönt att ha kommit över det här att varje liten fysisk övning är en tävlan, det är säkert därför jag aldrig fastnat för sport. Att jag måste prestera bättre gent emot andra, nu har jag bara mej själv som motstånd och gör saker i min takt. Och om jag ska vara ärlig så är jag i dåligt skick och inte alltså hemskt svår att vinna. Håller bok på heiaheia över vad jag har gjort, mest för att jag älskar listor. Och kan se att jag sen jag köpte min cykel för ca en månad sedan har cyklat 90km! Jei!

Och lite cykelinspiration fick jag idag från den här bloggen http://veloturystyka.blogspot.fi/ som skrivs av mina före detta lärare! De har cyklat omkring i lite här och där och senast i Ryssland. Skulle ju vara riktigt kul att cykla lite längre någon gång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar