8 maj 2013

Energi och vårfest

Våren är så min favorit årstid. Inget vinner våren, sommaren är också härlig men de här några veckorna när det är varmt men inte ännu sommar är bäst.

Har börjat länka igen, eller nåjaa tillsvidare har jag bara varit ut och gå, men oj så härligt det är. Och så gick jag idag och köpte en cykel åt mej, så nu skall det cyklas. Det är väl nästan 10 år sen sist och jag gav upp hoppet om att min gamla cykel skulle uppstå ur den skrothög den är. Kanske donerar jag den åt någon som vill fixa upp den?

På måndagen var det dagis vårfest. Hur härligt som helst! Min första vårfest som mamma. Barnen uppträdde med några sånger och jag smalt till en blöt fläck. Det var det bästa jag sett. Vincent och Jeremy dansade på när de glömt orden, och ibland ritade Vincent lite i sanden. Och Vincent kämpade med att räkna sina fingrar i "Viisi pientä ankkaa", speciellt svårt var det med att få fingrarna att lyda när han skulle visa upp fyra fingrar. 

2 kommentarer:

  1. Vad du är hurtig! Såg på heia heia att du hade börjat med nå schema. Bra val att köpa cykel. Jag cyklar ju alla dagar till jobb

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måste få igång motivationen, så testade med schemat. Följer det nog inte till punkt men så att jag ändå gör något den tid som är utsatt i det. Är super nöjd med cykeln!

      Radera