21 maj 2013

Cykelturen

Tog en lite längre länk med cykeln idag, det var riktigt roligt. Har ju inte cyklat sådär på riktigt på nästan 10 år. Min dåvarande cykel tog lite stryk när jag en vacker sommarkväll cyklade iväg med ett glatt gäng till stan, vi hade kommit kanske 2 km när jag och vän helt plötsligt vinglade ner i ett dike. Sen dess har ramen varit sned och kort efteråt så gick hjulet sönder.

Men nu har jag cykel.
Och fick ihop 13 km idag. Hurra för mej!
Och nu har jag också kommit över det där att jag måste göra allt fort fort fort, det är liksom inte ett måste att vara snabbast på allt genast. Så ibland (uppförsbackarn) gick det snigelfart, men orkade bra och det kändes bra på alla sätt. Förutom en helt jäääätte lång backe på en sandväg med massor av kurvor trodde jag skulle falla och dö när jag susade ner, bromsade lite hela vägen. Fegis.

1 kommentar:

  1. Du vänjer dej. Jag tycker sen igen om att testa mej fram hur sanbbt jag kommer från plats À-B och i sommar skall jag cykla ut till Emsalö till stugan är ca 25 km måste bara fixamina växlar som fick stryk i vintrasnär dom frös

    SvaraRadera