20 februari 2013

Haljosan här är jag

Vad har hänt?
Nattningarna har svängt. Nu var vi rutiner om kvällarna och de har hållit ganska bra. Allt är lugnare och mera sansat. Marius somna utan problem - hans springande har slutat helt. De två äldre är lite knepiga men de brukar nog oftast ge sej före kl.21. Just nu har de nog hittat på något lek och håller på med den men jag ska just gå och säga till att de ska sova.

Igår kväll var katastrofal. De somnade båda just före kl.12. Jag trodde att vi skulle få vaka ännu längre. Huuu ändå, det är jätte länge sen det varit så jobbigt. Men jag kom hem från sångövningen halv 10 och började nattandet då lite efter det... De måste nattas efter kl.20. Annars blir det inte till något.

Annars då. Jag jobbar. Jag har mycket jobb, det är roligt. Lite stressigt ibland men sådär passligt. Och så sjunger jag. Och det är också roligt, igår blev det klart att det nog blir Italien i oktober, lite brist på manliga sångare är det nog men det finns tillräckligt nu för att det skall bli en kör och vi skall kunna uppträda. Var är alla karlar? Jestas ändå, det är 20 damer och sen 6 män. Inte klokt. Någonstans måste det ju finnas män som sjunger? På söndagen bandade vi in några sånger som kommer ut på skiva i år (kanske i år??).

Och så tog jag kontakt med CVT-sångläraren och ska börja ta lektioner nästa månad. Och det är fantastiskt.

2 kommentarer:

  1. Jag har lärt mig att ju tidigare nattningen sker - desto snabbare somnar de. Här börjar vi nattningsrutinerna redan kring kl. 19 om det ska bli till något. Synd, för det blir ju så lite tid med barnen... Man fattade nog inte alltid hur lyxigt man hade det som mammaledig! Får du fortsätta på jobbet??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi börjar också kl.19 och jag börjar helst redan lite lite tidigare. Och märkte ju på Jeremy i höst att han krävde att det är lite mera rutin i dagen, och det har fungerat bra.

      Jaa! Jag får fortsätta! Så bra. Har inte diskuterat något nytt kontrakt ännu men hoppas ju såklart att jag får fast anställning. Vi får nu se hur det blir.

      Radera