26 januari 2013

Ett löfte

Har hållit i med jumppan, ganska bra.
Och yogat lite.

Känner mej som ett fån när jag gör det. Känner mej som ett fån oberoende vad det handlar om för motionsform. Men eftersom jag kommit över någonslags mur som har med att göra med saker som jag tycker är pinsamma, så gör det inte så mycket. Ibland hamnar man bara göra saker som är lite pinsamma, ingen fara med det.

 Och någonslags motion är ett måste annars sväller jag ut och kommer inte att orka något. Jag träffade på jobbet en gammal dam, säkert närmare 80 år, som rest runt hela världen och nu var hon på väg till Asien - igen. Sådan vill jag också vara. Och om jag tänker bli en gammal tant så måste jag få baken ut soffan och röra på mej mera. Sitter ju på jobbet så gott som hela tiden, kan bra sitta några timmar i sträck till och med. Inte bra (och det märks).

Jag lovar att inte bli och sitta stilla, inte kuckla i huset hela mitt liv. Att göra minst en resa per år, behöver inte vara utomlands. Och ska inte ge upp och tänka att jag inte kan, aldrig mera. Det alternativet finns helt enkelt inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar