20 januari 2013

En oplanerad shopping trip

Skulle bara snabbt till Borgå och köpa en ny vinterhalare år Jeremy, den gamlas dragked fick sönder på fredag morgon, som tur var det så kallt ute att de stannade inne hela dagen på dagis. Lite harm att den gick sönder just nu... sku ju bara ha varit frågan om några månader till. Men å andra sidan skulle han ändå ha ny halare till nästa vinter.

I Borgå fanns inga halare. Hade tänkt mej en Villervalla halare, men det fanns inte storlekar kvar mera. Harm. Gick igenom alla tänkbara butiker och det enda som fanns var en Lassie-halare, vi har haft av dem tidigare och de är väl helt ok... Var inte alls så ivrig på den, så jag bestämde mej för att åka vidare till Jumbo. Lite längre än jag planerat alltså. Sen shoppade jag i Jumbo och lite tur i oturen för det var 40% rea på nästan alla vinterkläder! Vad bra! Så nu fick Vincent också en ny halare, den som han har går väl nog ännu men börjar bli lite tajt. Bekvämare blir det ju nog med en som är tillräckligt stor.

Och sen svängde jag ännu in via IKEA när jag ändå var i knutarna. 40 min och två saker senare var jag på väg hem. Det som fastnade med den här gången var en lampa och ett soffbord. Måste ju varit något slags rekord i tid och mängd.

Men alltså. Lite hektisk dag ändå, och mina tår är mos eftersom jag tog mina skor med klack. Big mistake. Men nu är jag hemma och allt bra. Ska läsa Silmarillion och sen kanske lite i A Game of Thornes... Beställde också Hobbiten förra veckan. Det verkar vara fantasy som gäller just nu.

2 kommentarer:

  1. Synd att jag inte visste att du behövde halare i stl 116 jag skulle ha haft en grön-grå Jonathan halare i stl 116

    SvaraRadera