7 december 2012

På tal om bebisar

Alltså på riktigt, så skönt att inte ha en liten bebis i huset.
Bebisar är söta och go'a, men nog är det mycket roligare med äldre barn. Sådana som kan prata och klä på sej själv (om de så vill). Och så skönt att tänka att när jag börjar närma mej 40 så kommer barnen att vara så stora att de flyttar ut (jag flyttade hemifrån när jag var 16)! Tänk nu. Om jag skulle ha fått barn som 35 skulle barnen vara vuxna först när jag har passerat 50. Jag tycker åtminstone att det inte skulle vara så kul.

När Marius föddes så tänkte jag att jag kanske vill ha en skrapabulla sen när jag är äldre. Men nu tycker jag inte alls så. Tänk att just fått de äldre barnen nästan ut ur huset och sen börja om från början? Just nu lockar det verkligen inte.

Tre räcker mer än väl.

3 kommentarer:

  1. Hahha ;) Här fyller man 40 nästa år ;) MEN å andra sidan har jag fått vara barnfri då jag varit "ung" ;) Det ända negativa jag kan komma på att få barn sent (skulle aldrig ha barn) är att man blivit bekväm och vara själv och få göra som man vill. Å andra sidan bryter denna period bra av jobbperioden. Halvvägs till pensionen;) Och ingen garnati att barnen flyttar vid 16 heller...men nog tycker jag också det är skönt med mer självständiga barn, sakta men säkert blir de "försåndigare" ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle säkert tänka annorlunda om jag skulle vara äldre. :) Jag har liksom räknat med att de vill ut när de är kring 16-18 år. Och om man tänker på utbildningsmöjligheterna i Lovisa så är alternativen ganska få. ;) Inga garantier såklart med mycket möjligt.

      Radera
  2. Jag tänker precis likadant (fast att det räcker med två)!

    SvaraRadera