7 december 2012

Musik i kyrkan

Jag tänker fara och sjunga ikväll.
Kyrkokören Cantando jag gick med i  på höst uppträder i Lappträsk kyrka imorgon kväll. Absolut att jag vill vara med, känner mej dessutom helt bra och röst har jag också. Så jag tar risken och ser vad det händer. Börjar vara tråkigt det här att vara hemma.

Imorgon är det alltså Sibelius födelsedag och eftersom han har lite anknytning till Lappträsk ordnas det en musikandakt/konsert i kyrkan med enbart finländsk musik. Kommer säkert att bli fint!

Förra veckans söndag sjöng jag med i en stor kör på mässan. Det var fantastiskt, eller kanske inte allt var så fantastiskt, men största delen. Och kantorn i Lappträsk kan verkligen spela orgel. Orgelmusik brukar nu inte direkt höra till favoriterna men det är tydligen skillnad på om man verkligen kan spela orgel eller inte. Där satt jag med tårar i ögonen under en helt vanlig psalm när hon brände på med förspelet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar