29 december 2012

Julen 2012

Jul!
Älskar julen!
Nu var vi dessutom hemma och behövde inte packa in, packa ut och sen igen packa in och packa ut alla julklapparna. Och fick ta det riktigt lugnt. Skönt! Ingen stress för maten och ingen stress med klappar eller något annat heller.


Vi klädde julgranen på söndagen och den blev så fin! Tyckte först att den var ganska gles och spinkig med när vi väl var färdiga var den ju ganska fantastiskt fin. Jag gillar lite av allt och tråkigt blir det ju med bara några färger, så vi satt upp lite av allt - polkagrisar, virkade pynt, bollar, snögubbar, tomtar, silvriga snöflingor och härliga ljusröda bollar av någon sorts tråd!

Julaftonen var vi ju alltså hemma, famo och fafa och två av sambons bröder kom hit. Vi hade det så trevligt! Julgubben kom också och han hade med sej massor av paket. Hela tamburen var full! Tyckte det först var alldeles för mycket, men egentligen inte - det blir väl bara så mycket när det är tre stycken som skall få paket. Och sen fick vi andra ju också någon smått. Jag fick bland annat ett presentkort till CVT-sånglektioner! Hurra! Och en fin GNR-mugg och en Queen LP-skiva och sen lite annat också.


2 kommentarer:

  1. Vad fint att få sånglektioner, det skulle jag också vilja ha. Gick då jag bodde i Karis där MBI ordnade och tyckte mycket om det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det härligt! Jag sjöng 6 år klassikt solosång på musikinstitutet, och har ångrat mej många gånger att jag slutade.

      Radera