23 december 2012

Det tar sej

Det börjar känns som jul! Barnen var övernatten hos famo och fafa och vi städade och tog in granen, var och handlade det sista och jag bakade skärgårdslimpor. Sen badade vi, packade alla julklapparna och for på Lovisakörens julkonsert till Lovisa kyrka. 

Just nu är kålrotslådan i ugnen och skinkan ligger och väntar på sin tur. Jag väntar på att resten av familjen kommer hem så vi kan klä granen. Jag tjuvstartade lite och hängde upp årets nya julgransdekorationer, köpta i lokala julboden. Vi har julgransdekorationer så att vi skulle kunna klä tre granar, jag och julpynt är inte riktigt kompisar men när det gäller julgranspynt kan jag go bananas.




2 kommentarer:

  1. Jul...längtar redan till nästa ;)
    Konserten var riktigt fin å bra me folk..

    SvaraRadera
  2. Verkligen fint! Jag plockade undan alla julpynt idag, ska blir roligt att plocka fram dem igen i december. :)

    SvaraRadera