4 december 2012

December misär och sen igen inte

Här sitter jag i min misär.
Är sjuk och svag och eländig.
Och funderar på att om jag på riktigt är sjuk eller om jag intalar mej själv att jag är det och därför mår dåligt? I alla fall imorgon till läkare och kollas igen, har nog inte sprungit till läkare såhär tätt sen jag väntade barnen. Men bäst att ta det säkra före det osäkra och kolla upp att allt är ok i alla fall. Sen funderar jag också på om läkaren tänker att jag har inbillat mej allting och därför är sjuk och tycker jag är helt tonttig.

Men det är december och det är positivt för det är faktiskt bara ca 20 dagar kvar tills det börjar bli ljusare ute. Och så är det igen lite, lite närmare sommaren. Och så börjar det ju dra ihop sig till jul också, och jag gillar julen.

På tal om sommaren så börjar det vara Lurenstider igen. Och nästa års pjäs är My Fair Lady! Lite överraskande, men sen igen inte. Det kommer säkert att bli riktigt super bra eftersom Chriso regisserar - igen - och jazzdrottningen och "överbefälhavaren" Finnilä sköter om sång och musik, hon får vem som helst att sjunga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar