20 november 2012

Nu blir det bara bättre?

Det var lite sämre ställt med mej än vad jag tänkt. Bestämde mej på söndagen att jag beställer tid till läkare på måndagen om jag ännu är febrig. Och det var jag ju. Så det var bara att ringa mamma och be henne komma och skjutsa, för jag var verkligen inte i körskick.

Efter lite stetoskåpbehandling och blodprov tyckte läkaren att jag har lunginflammation. Jag hade trott att det högst är frågan öroninflammation... Hade crp upp i 120 (det lär vara övre gräns för när man normalt tas in på sjukhus) och enligt läkaren var lungorna rätt tilltäppta. Så nu har jag två veckor sjukledigt (till att börja med) och 10 dagars antibiotika kur. Igår började det trycka riktigt ordentligt i bröstet och det gjorde riktigt ont och jag blev riktigt rädd, ringde till och med till jour polin för att kolla med dem om de tyckte jag skulle komma in. Var lite rädd om det var någon sorts allergisk reaktion på medicinen. Men klarade natten med att sova halv sittande och när jag vaknade hade jag ingen feber. Så kanske det börjar bli bättre nu.

Är lite skraj ändå, lunginflammation är inget att leka med.

2 kommentarer:

  1. Oj nej de var ju inte skoj, Jag har haft nå liknande i tonåren men sen dess har jag aldrig haft problem och nu mera är jag sällan sjuk.
    Krya på dej!

    SvaraRadera
  2. Det är mycket bättre idag. CRP var nere i 30 och feber hade jag inte alls igår och har inte haft idag heller.

    SvaraRadera