26 oktober 2012

Byxdilemmat

Att köpa byxor är bland det mest irriterande som finns.
Och den enda orsaken är att det nu råder en trend för slim fit och stuprör och extra slim leg och fan och hans mormor. Mina ben klarar inte av sådana byxor. De vill ha raka modeller eller med lite boot cut, annat fungerar inte. Men finns det sådana byxor i butikerna - nej.

Krängde mej in i korvskinn till byxor idag och de satt helt ok runt baken men eftersom min bak är en aningen åt det större hållet såg jag ut som en strut med svart glittrande sockevadd (smalt nere och fluffigt upp till).

Snäll vem som helst, låt smal-trenden gå om snart så jag kan köpa nya bekväma byxor. Ska väl nämna att jag de senaste 2 åren handlat byxor på loppis - men nu börjar smalisarna ta över där också, nooooo!

7 kommentarer:

  1. Lindex har byxor med bootcut jag har samma problem som du och ellos brukar också ha. Jag är heller inte insatt i dessa slim fit byxor. på lindex kostar dom ca 40€. ellos ligger väl ungefär i samma prisklass om man inte fyndar på deras outlet sida de gjorde jag fyndade byxor med lite bootcut för 15€ lönar sig att gå å titta :).
    Tur att de e fler som sitter i samma båt ;) .

    SvaraRadera
  2. men de som e bra e att man kan ha dessa byxor i legginsformat, såå sköna å spänner ingenstans! me en lös klänning/tunika/stor skjorta upp till passar leggnisana bra. Men joo, man vill ju ha vanliga byxor å farkkur som sitter också.. :/

    SvaraRadera
  3. Ja tycker att dom flesta klädbutikerna brukar ha ett brett urval. Själv handlar ja mest i H&M å där ha redan en längre tid funnits alla möjliga olika sorts farkkun åtminstone :-)
    Själv har ja de probleme att ja ha gått ner så mycke i vikt sen förra vintern att ja ha svårt att veta va min storlek e å alla byxor i skåpet bara hänger på mej. :-(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm... kanske jag måste leta lite noggrannare nästa gång. Men bra ifall det börjar vända så småningom. :)

      Radera
  4. de har nog alltid funnits boot cut jeans, fast de andra modet har kommit eller e de månne jag som bara har gått med mina gamla ut slitna att jag inte märkt att dom försvunnit emellan ;)

    SvaraRadera
  5. Jag var ju helt överlycklig då jag hittade tre påsar kläder (nästan nya,ok märken) på sommaren vid roskisarna i vårt roskishus. TRE par sgs. nya farkkun i precis min storlek. Hade varit på byxjakt redan en längre tid då.
    De var HM och Veromoda. Med ordentlig midja (inte för hög och inte för låg). Fast nu sprack ett par på hösten då baken tog i nåt vasst på palstan. :(
    Hoppas du hittar ett par passliga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lyxigt att bara hitta en påse med kläder, men tråkigt att folk bara slänger helt användbara saker sådär.

      Radera