31 juli 2012

Under äppelträdet

När jag kom hem från jobbet åkte sambon med de två äldre på friidrottsträningar och jag blev på tumis med Markku. Tänkte först att vi sku åka till stranden, men ville inte riskera att han somnar på vägen så fixade ett bad åt honom under äppelträdet istället. Det var uppskattat! Fast han först bara blev arg på mej när jag släpade ut badkaret...

Testade med det samma mitt nya 50 mm objektiv. Helt samma modell som jag hade tidigare, det ligger nu i skåpet delar. Det hade spruckit (?) och föll plötsligt itu. Det nya fungerade riktigt bra! Som väntat.



Trädet är så fullt i äpplen att jag måste stöda upp en del av kvistarna. Vet inte vad det är för stort, men om vi har tur så är det kanel! Eller det verkar som om det skulle kunna vara kanel. Det är ju helt fantastiskt med tanke på att jag först trodde att det var något vildäppel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar