31 juli 2012

Om att träffa nya människor

Vi var på lördagkväll på garden party/knytkalas till en bekant. Hade först inte tänkt fara för jag hade haft så mycket på veckan och var riktigt slut. Men sen bestämde vi ändå oss för att vi inte kan lämna det emellan när vi en gång var bjudna. Och bra var det att vi for! Hade en riktigt trevlig kväll under äppelträden och barnen sprang omkring och lekte och åt bär från dignande buskar.

Jag bara harmar mej själv att jag är så himla dålig på att prata med folk. Small talk och sådant. Absolut inte alls min grej. Speciellt inte om jag inte alls känner personerna jag sku måsta prata med. Inte att jag inte vill prata med dem, har bara ingen aning om vad jag ska säga. Har svårt att tala om mej själv, vem sku nu vara intresserad av vad jag har för mej?? Och frågar ogärna om den andra, vill ju inte vara påträngade!! Alltså blir det inte till mycket diskussion...

Men det blir bättre hela tiden. Är inte helt så hopplös som jag någon gång varit. Behöver bara en lite knuff för att komma igång...





2 kommentarer:

  1. Ja vet precis den där känslan! När man vill prata, men de slår bara tomt i huve på en. Som tur ha ja hört att de går att öva bort... Vet bara int riktit hur :-D

    SvaraRadera
  2. Jaa det är väl bara att pladdra på??! Inte vet jag heller! ;)
    Sen känner man sej bara tonttig när man står där och vet att man borde säga eller borde sagt något men inte kommer på något vettigt. Så jobbigt!

    SvaraRadera