1 juli 2012

Loppis shoppat Finel

Eftersom Jeremy blev febrig inhiberade vi dagens kompis-kalas. Tyvärr. Så istället for jag och Vincent på tumis till Borgå. Vi gick lite på loppis - sen åt vi glass i gamla stan, shoppade perenner och mat.

På loppis sku jag vilja påstå att jag gjorde ett riktigt fynd. Köpte två Fineli emaljkastruller för 2 €, alltså 1 euro styck! Alldeles vansinnigt. Den röda med fiskarna är lite sliten och emaljen på bottnen är sprucken. Men annars är den i fint skick, utan lock dock. Och de blåa är i helt användbart skick. Men tänkte inte använda dem, de ska pryda en hylla i köket, bara jag nu hittar den där hyllan först. På samma bord hittade jag knaggor till barnens rum. Precis sådana jag letat efter (de kostade mera än kastrullerna).

Ibland vet folk inte vad de säljer, eller bryr sej inte. En bekant hittade en helt komplett folkdräkt (med smycke) för 50€ på loppis, värde ca 2500-3000€. Kastrullerna har väl gångbart värde på ca +60€/st bland samlare.


1 kommentar:

  1. Nej vad underbara kastruller!Den där röda tycker jag är särskilt cool! Vitsi, den sku vara fin med t.ex. basilika i där på din hylla... när du hittar hyllan. :)

    SvaraRadera