24 juni 2012

Födelsedagsbarnet

Vi firade med lite paket och chokladbollar. En fest hade vi förra veckan och en till nästa vecka. Nog ska det ju kalasas ordentligt när man blir fem!

Det är helt otroligt att det är fem år sedan. Nog den bästa midsommaren någonsin, aftonen var vi hos mina föräldrar och jag spelade badminton och såg ut som en val. Följande dag solade vi på gräset och fick veta att vårt kommande barn sku få en kusin på våren, sen metade vi lite och åkte via Drömstrand hem och satt en stund med sambons föräldrar och hans bror och sällskap.

Då hade allt redan börjat på lördagmorgon men eftersom jag inte ville att det skulle bli någon större uppståndelse höll jag det för mej själv. Hade tryckande känsla i magbottnen hela dagen och före jag gick och lägga mej tog jag en lååååång dusch för att slappna av. Gick och la mej lite över midnatt och sen hann jag inte mycket annat än blunda före jag låg i en pöl av vatten. Så det var bara att åka iväg med det samma - bebisen var i säte så det gällde att vara snabb. Har först efteråt hört att jag kanske sku ha måstat ta ambulans...

Jestas va tufft att föda barn, absolut det häftigaste jag någonsin gjort. Allt klarar kroppen av! Hela allt slutade med snitt, som jag fasat över, men helt i onödan. Allt gick ju så bra! Och nu har vi en femåring som är helt fantastisk.



Lär bli lite annorlunda höst för oss, nytt. Möte med neurologer och eventuellt ergoterapi - vi får se. Det kommer i alla fall att bli riktigt bra. Ifjol var jag ännu på min vakt, hur mycket kan krävas av en så liten - men nu är det nog dags att ta i saken. Med tanke på kommande skolgång så lär det bli lättare ifall vi alla är medvetna om hans styrkor och svagheter.








3 kommentarer: