3 maj 2012

Sängen

Sängen är bra. Perfekt.
Stadig och med tillräckligt hög kan uppe och tillräckligt låg kant nere. Och tydligen går det bra att leka i den och att sova i den. Alla är nöjda - och inget bråk om vem som sover var heller.

Var lite spänd över hur Marius skulle somna. Helt i onödan. Först läste vi alla fyra några sagor, Marius satt till och med stilla och lyssnade (!!), sen sa jag att han får gå till egna sängen och sen kröp han upp i den och nattade honom, han protest ropade lite och somnade sen. Få sen se hur natten går, förra natten sprang han efter kl.3-4 omkring och somnade aldrig om ordentligt. Mycket bättre än vad jag hade förväntat mej.




Nu vill jag inreda. Fixa upp lite tavlor och hyllor. Lite lampor och vimplar.
Vimplar började jag med redan på tisdagen men sen blev Marius sjuk och ville sitta i famnen, så får göra dem klara lite senare.

Vill ha en fin affisch som jag kan rama in också. Den här skulle vara prefekt. Men har försökt hitta någo liknande inhemska, utan framgång. Har ni något tips på fina affischer som passar barnrum?

2 kommentarer:

  1. Här finns några affischer i början https://shop.paapiidesign.com/index.php?cPath=28&osCsid=b22dddcefe5ae7f0c22fd54982e68aed

    Erika har dendär första, så fin :)

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset, härliga bilder!

    SvaraRadera