23 maj 2012

Om att ta sej tid

Alla är bråda.

Jag ordnade för någon vecka sedan baby shower åt min härliga syster, som ska få bebbe om knappt en månad (eller så tror vi). Det var roligt, roligt att ordna och planera och fundera. Vi var två som skulle greja det men så blev den andra sjuk samma dag som det sku vara så jag fixa det helt själv.Gick ju helt bra och vi hade trevligt.

Men... smått besviken måste jag nog ändå vara.
Jag var ute i god tid med inbjudningarn, 2½ vecka före d-day skickade jag ut dem. Bjöd 16 st av syrrans vänner.

Alltså 16 personer.
När det väl vad dags kom två.
Två personer!
Av 16.

Folk nu för tiden har "mycket" att göra (därför var jag i mitt tycket ut i god tid). Men om man vill så ordnar man tid åt sej. En del hade riktigt usla ursäkter... Ok om man inte vill komma på fest när man är bjuden, fri värld fri vilja etc, så måst man inte komma. Tänker bara att det kanske var lite tråkigt för syrran att bara två av 16 dök upp. Bittert.

Sen var vi allt som allt 5 st + baby-Emma och vi hade det riktigt trevligt. Blev ju inte så maffigt men vi säger så att kvaliteten före kvantiteten.


7 kommentarer:

  1. Vad tråkigt!:( Jag hade nog blivit ledsen. Men sådär är det idag. Kanske man borde sluta ordna saker när ingen ändå har tid. Vi pratade det samma igår med btgl föreningen, när det klagas att det ordnas för lite verksamhet, men sen när vi väl ordnar så kommer bara de där samma människorna varje gång. Typ max 30 av 210.

    SvaraRadera
  2. Nej, va tråkigt. :(

    Men tyvärr så verkar det nuförtiden som om alla har samma uräskt, "jag hinner nog inte.." O det värsta är att jag hör mej själv säja samma mening lite för ofta med.. "Men jag har så mycket just nu, med allt.. du vet.." e väl det vanligaste.

    SvaraRadera
  3. :( Stressande värld. Eller oturligt datum? man tycker ju att folk kunde meddela om det int passar.

    SvaraRadera
  4. Fy för dagens stressande värld. Märker själv hur umgänget minskat sedan man fick barn. Antar att man blivit för bekväm och att då det ordnas passar inte tiderna. Men tycker ändå det är ruttet med så dålig uppslutning då något ordnas. För är ju inget "köpparty" :(

    SvaraRadera
  5. Det är tråkigt.
    Speciellt med fester där man firar någon. Köppartyn förstår jag ju att man kanske inte orkar med...

    SvaraRadera
  6. Baby shower, tja, för att vara ärlig så skulle jag nog aldrig sätta min fot på något sådant... Som tur hade det inte landat i Finland när jag fick mina.

    SvaraRadera
  7. Jag förstår ärligt talat inte varför baby showers är så "hemska" enligt vissa. Man samlas och firar den blivande mamman, äter kanske något gott och har det roligt tillsammans. Jätte hemskt liksom. Usch.

    SvaraRadera