8 maj 2012

Kursdag

Har varit på person försäkrings grundkurs hela dagen, gått igenom allmänt om försäljning, försäkringslagen, ersättning och våra olika personförsäkringar. Massor med ny och väldigt nyttig information. Skönt att veta mer så att jag kan betjäna kunden bättre och sälja bättre. Det räcker liksom inte när man säger att det nog lönar sej att ha försäkringar...

Jag stor trivs fortfarande. Det har blivit mera jobb än vad jag hade när jag började och det hade jag ju nog räknat med och hoppats. Det är intressant och det är roligt!

Imorgon fortsätter kursen, då ska det bl.a. handla om reseförsäkringar.

2 kommentarer:

  1. Har ni tagit försäkringar till barnen nu??:) Jag har flera bekanta som envisas med att de sparar pengar på att inte ha barnförsäkringar och att det är heölt onödigt eftersom fpa ändå betalar en del om nån blir sjuk. Kan du ge mig några bra motargument?:)

    SvaraRadera
  2. Nä inte finns det. FPA betalar ju nog, och man klarar ju sej nog ekonomiskt om allt går bra. Men pengar sparar man inte. Vår produkt är ju dessutom sådan att självrisken är bunden till sjukdom, alltså om barnet får t.ex. astma betalar man självrisken en gång och sen betalar försäkringen alla kostnader som sjukdomen orsakar för resten av sjukdomstiden. Och ingen självrisk i olycksfall.

    SvaraRadera