31 maj 2012

10 kilometer

Så skönt att fara på länk och lite skönt också att pressa sej själv och sen ha endorfin rus och njuta.
Tycker att jag nu har kommit igång ordentligt och fått någon rutin på det hela. Men ganska uselt är det ju nog. Alltså att orka, jag vet att jag orkar - men sen sitter det en liten jävel på min axel och försöket säga att det inte går, att jag är trött, att jag inte orkar etc. Har inte ännu hittat mina lurar så jag kan inte lyssna på musik - anar att det sku gå bättre med något som distraherar lite.

Idag blev det i alla fall 2X2km + 780 m jogging och 2,4 km gång. Nöjd med det för tillfället. Måste ju komma ihåg att jag förra året den här tiden knappt orkade jogga 200 m och att jogga 20 min i sträck var riktigt otänkbart. Så men tanke på det är det ju nog en stor skillnad!

Hade ju tänkt spräcka 10 km tills nyåret. Och det är väl riktigt möjligt! Kämpa!

4 kommentarer:

  1. Klart det är! Jag är ett levande bevis på det :)

    SvaraRadera
  2. Jepp! Såklart det ska gå! :)

    SvaraRadera
  3. Du är duktig jag har oxå den lilla jäkeln på min axel som säger att jag är trött å orkar inte ta mej ut mej jag lyssnar på den :-(. kämpa på jag måst ta mej i kragen synd att de är så "långt" avstånd så skulle vi ha kunna hålla sällskap ;-)

    SvaraRadera
  4. Nå men jag sku ju någon dag kunna komma dit åt. Så långt är det ju ändå inte, 20 min så är jag i Borgå! :)

    SvaraRadera