31 mars 2012

Vi bor.

För nästan exakt ett år sedan började vi fundera på att köpa hus. Och gick på visning och var helt vansinniga och tog ett stort lån och skuldsatte oss för resten av livet. Men det har ju gått bra! Huset är alldeles fantastiskt. Riktigt passligt stort för vår lilla familj på fem personer. Tanken på att dela drygt 90 kvm på fem personer låter ju inte klokt när normen nu för tiden är 120 kvm och lite till. Men det är inte alls för litet, inte nu åtminstone. Och nu när jag slipper av med alla överlopps babykläder och får ordning på skrubben blir det nog bra.

Pojkarnas fafa håller på att bygga en våningssäng åt dem! Och den kommer ju att ge lite mera golvutrymme i deras lilla rum. Sen får Marius en vanlig säng och kanske barnens rum får någon slags inredning - nu är det möbler och tavara och jag vill ha det mysigt och praktiskt. Och mera färg! Och vimplar! Och dynor! Och våningssängen skall ha ett draperi.

Och nu när snön smälter börjar krokusarna jag satt i höst titta fram! Hurra! Sådde lite chilifrön tidigare i mars och de växte till och med upp, gjorde bara den missen att jag visade dem för Vincent - vilket på följde att han gick och klippte bort bladen...

4 kommentarer:

  1. 90kvm för 5 pers låter väldigt lite, vi bor ju 2 pers i 75kvm... men eget hus vinner nog över höghuslägenhet! o ert hus tycker jag att e jätte kiva! :)

    SvaraRadera
  2. Allt handlar nog om hur bra bottenplanen är, och det här huset har fantastisk bottenplan. Det blir ju nog annat sen när barnen är äldre, men det problemet tar vi när det kommer.

    SvaraRadera
  3. Hur många rum har ni? Vi bor ju i en trea på ungefär 75 kvm för tillfället och det är nog lite för lite. :/

    O sorry nu men måste fnissa lite då jag läste hur V "hjälpte till" med chilin. :D Här gräver minstingen sig in i mitt lilla växthus jag har i vardagsrumsfönstret underifrån för att äta mull. :/ Vet inte hur jag ska klara av palstan denna sommar, han är hopplös!

    SvaraRadera
  4. Vi har tre sovrum, vardagsrum, badrum+bastu och hjälpkök och sen en ganska stor tambur och ett litet förråd. Och sen finns det ännu garage och husteknikrum/förråd.

    Om jag kommer rätt ihåg är köket och det största sovrummet 12kvm och de två mindre 8kvm. Vardagsrummet är störst men kommer inte ihåg kvadraterna.

    SvaraRadera