19 mars 2012

Halarshopping

Måste shoppa halare åt Jeremy. Märkte när vi grävde fram dem att pojkarnas halare är alldeles för små.  Försöker nu se efter en ny, men endera är det jätte dyrt eller så finns det inte storlekar.

En Molo halare skulle vara på önskelistan, men den är ju inte direkt billig. Och Polarn o. Pyret skulle säkert vara bra, men vet inte när jag kommer iväg till någon sådan butik. Och begagnat skulle det säkert finnas, men med tanken på hur mycket den kommer att användas (slitas) så vet jag inte om det är smart att köpa en använd... eller det beror ju på i hurdant skick den är.

Edit;  Jag beställde Molo halaren, det var den Jeremy plockade ut när jag lät honom välja själv. Reima hade också helt snygga halare för de här säsongen, men de gillade han inte alls.

8 kommentarer:

  1. Jag var på PoP:s outlet förra veckan. Kom dit fredag kväll. Fanns inga halare kvar från stl98 till 116. Så det var det.
    Så beställde jag då en reimatec, direkt från reima webshop. Dyrt, men hoppas den håller 3 barn.

    SvaraRadera
  2. Borde nu på våren komma i iväg till Akseli i vanda igen. Hittade en massa åt barnen förra gången jag var där, men man msåte nog böka igenom mycket skit före man fyndar.

    SvaraRadera
  3. Åt Jeremy lönar det ju sig absolut att köpa nytt eftersom det kommer två andra efter honom som bra kan ärva!:) Det är en av fördelarna att ha barn av samma kön. Ps. J klär säkert helt superbra i de där färgerna :)

    SvaraRadera
  4. Bra val! W har molos byxor. Hela hösten skulle det vara "regnbågsbyxorna" :)

    Reima tog jag för att de hade så hög vattenpelare.

    SvaraRadera
  5. Tyckte att Reiman och Molon hade lika hög vattenpelare, med den skillnaden att Molon hade tejpade sömmar - som inte Remian hade? Nå men vattenavstötande och super fin är den ändå. Och hoppas verkligen att Vincent skall kunna ärva den när det ät dags för det.

    SvaraRadera
  6. Den e fin men huj vad dyr Ja tror jag håller mej under 100 strecket ;-). alla ha hållit hittills :-)

    SvaraRadera
  7. jag tänkte på detta med att ärva kläder. W bestämmer ju själv att allt helst skall vara rött. Visst har A färggranna kläder, men har nog märkt att w har en annan hy. Båda är ljusa, men A är mera blåblodig som jag och klär inte alls lika bra i riktigt färgstarka kläder som w gör.. En petitess, jag vet :)

    SvaraRadera
  8. De billiga har varit helt okej, men inte håller de åt Marius mera. Har höga förväntningar på den här halaren - att den håller till alla tre.

    SvaraRadera