27 februari 2012

Pengarna

Det här med att jobba är roligt.
Pojkarna har kanske lite långa dagar, men å andra sidan är det bara 14 dagar i månaden.

Och när jag jobbar så får jag lön! Och det är hurja roligt, det är stabilt och våra pengar räcker till. Vi kan bo så här som vi gör och har möjlighet att spara lite nu före vi i vår börjar amortera på lånet. Jag har inte någon super hög lön, men riktigt ok om man tänker på att jag inte har någon utbildning inom den här branschen + att jag får lite provision för det jag säljer. Det känns bra att kunna betala bort alla räkningar och ändå har pengar kvar på kontot.

Allt handlar ju inte om pengar, men nog underlättar det en hel del.

2 kommentarer:

  1. Vi har åter helt annan situation, som du kanske har läst! Ja lyfter på hatten att ni, med 3 barn, har klarat er så bra som ni har gjort hittills! Vi med 1 barn (+ 2 hundar) e totalt i pisse med våra pengar! Väntar, men tillika väntar ja int på att fara tillbaks på jobb!

    SvaraRadera
  2. Nåjoo, det är att ordna boendet så billigt som möjligt. Om vi inte skulle ha haft lite "special arrangemang" så sku jag aldrig ha kunnat vara hemma så länge som jag var.

    SvaraRadera