10 februari 2012

Nästan måndag

Dagen började ju inte på precis bra sätt, bilen som jag skulle ta till jobbet startade inte. Fick ta den andra bilen som sambon egentligen behövde för att han skulle till läkaren med Vincent. Kom på jobb 30 min försenad och lite fundersam hur vi skulle få Vincent till läkaren. Som tur tyckte min kollega på jobbet att det var helt ok att jag åkte och hämtade resten av familjen och for till läkaren. Jei! Och när jag kom hem hade den andra bilen tinat såpass mycket att den startade! Så jag behövde inte köra hemskt många gånger av och an till Lovisa.

Vincent har öroninflammation igen. Eller fortfarande? Hur som helst är han i dåligt skick, har nu i tre dagar bara legat på soffan. Han som annars är så livlig. Nu har han antibiotika kur och hoppas den biter på, jag hade helt glömt att han sist fick en allergisk reaktion av penicillin - tur kom sambon ihåg det.

Vincent och Kompisen ♥

2 kommentarer:

  1. Stackare! Vi var igår och "friskförklarade" Axel efter alla hans ÖI. Men vi har kört med vår zonterapist/homeopats program en månad. Vad som hjälpt vet jag inte, men bara hon får magen att fungera så hjälper ju det mot alla bakterieattacker.

    Hoppas ni kryar på er.

    SvaraRadera
  2. Hoppas nu på att det går om snabbt. Som tur är det inte dagis dag förrän på torsdagen så behöver inte börja skyfla om i arbetsturerna, tills dess borde alla nog vara i skick igen.

    SvaraRadera