21 februari 2012

Lite gnäll

Har nog idéer om vad jag skall skriva. Men idag orkar jag inte formulera mej, så det får blir till en annan dag.

Arbetsdagen gick fort och jag tyckte jag hade riktigt passligt med arbete, inte för mycket - passligt så att jag hann tänka vad jag skall göra. Lite stör det mej att jag inte alltid direkt kan svara på kundens frågor, men jag lär ju mej. Och bättre är det att jag dubbelkollar än att jag gissar fel.

På kvällen var det sångövning och vi har tre ordinarie övningar kvar före det är konsert, och idag blev det klart med vilka sånger vi skall uppträda. Lite sent enligt mej, vi kommer inte att hinna fila på alla så mycket - det är lite tråkigt. Att de kommer att gå lite si sådär, eller inte vet jag ju - men det finns risk för det. Nu borde vi ju bara öva med nyanser osv. och inte knata med stämmor.

Och inget sportlov för oss den här veckan. Pojkarna skall till dagis resten av veckan - det var lite personalbrist förra veckan och lär väl inte vara mycket bättre den här veckan. Som tur är det sportlov. Vi blev ombedda att ordna annan vård åt barnen i två dagar förra veckan om det bara gick för oss. Marius var hemma en dag. Jag tycker ändå att de borde ha försökt ordna det på något annat sätt än att rekommendera åt föräldrarna att hålla barnen hemma. Men jag kan ju inte heller veta hur de tänkt och hur det försökt åtgärda manfallet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar