5 januari 2012

Hick

Gå nu och kolla era försäkringar, att allt är i skick. Jag hickade lite till idag när jag, i brist på annat att göra, kollade igenom mina egna försäkringar och märkte att vi inte har kasko på bilen! Vi har haft den ett år och jag hade bara trott att de från bilaffären nog ordnat med kaskon när vi köpte bilen. Och har inte reagerat på uteblivna räkningar heller... Nu är det i alla fall ordnat.

Hade lite lugnare idag. Pysslade något smått med bilförsäkringar, ändrade lite betalningsdagar, tog emot samtal och matade in några försäkringar som försäljaren hade sålt. Telefonen ringde inte i ett, så jag fick fundera på vad jag gjorde i lugn och ro. Bra. Nästa vecka lär det vara lite mera fart när jag är på ett annat kontor. Vill ha lite mera stöd ännu.

3 kommentarer:

  1. Om ni tagit "lån" via bilfirman så borde den vara försäkrad.

    SvaraRadera
  2. Om man har bilen på avbetalning så kräver finansieringsbolaget att man har kasko men finansieringsförsäkring, men vi lånade direkt från banken och betalade hela bilen "på en gång". Så vi kunde välja om vi villa ha kasko eller inte, måste ha blivit en miss och vi blev utan.

    SvaraRadera
  3. *med finansieringsförsäkring - skall det stå.

    SvaraRadera