1 december 2011

Rullar

Det närmar sej, idag ringde jag upp avdelningarna dit pojkarna skall och kom överens om vilken dag vi skall gå och bekanta oss med dagiset. Sen sa jag upp lekisplatsen.

Detta betyder också att vi måste börja stiga upp tidigare. Killarna klarar det säkert, men hur går det för mej?? För det första måste jag lära mej att gå och lägga mej tidigare, kl.01 kommer inte på fråga mera. Och för det andra måste jag sluta snooza i all evighet.

Idag steg vi upp kl.07 och det blev ändå bråttom fast vi hade 1h 40 min på oss att göra oss klara. Men antar att det nog går bra sen när det är rutin. Eller?

3 kommentarer:

  1. funktionen snooze borde förbjudas :)

    SvaraRadera
  2. Inte så uppmuntrande kanske men i ärlighetens namn så är det stress här VARJE morgon. Och då ska jag och E bara vara hemma och oftast är det ju Jussi som för A.... Men om jag minns rätt så var det faktiskt lite enklare då när jag också jobbade. Vi hade det på "rutin" då så allt gick lättare. Nu är hon ju hemma ibland och på dagis ibland så det är ju lite olika varje dag...

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det redan nu är jobbigt att släpa iväg sej om morgnarna. Och Jeremy är ju bara tre dagar i veckan i lekis och Muuka brukar föra honom då han börjar jobba först 10.
    Och nu borde jag ju egentligen vara och sova om jag skall orka upp imorgon... :D

    SvaraRadera