23 december 2011

Projektet 2011; Summering

Jag har jobbat med siffror hela veckan och fortsätter på temat här.

12 månader och 12 kg bort.
22 kg lättare från det att jag vägde som mest (hösten/vintern 2007-2008)!
ca 15 cm från midjan.
Klädstorleken ner från 44/46+ till 42 på ett år.
BMI ner från 32,2 till 28 på ett år - som mest var det 35,7.

Jag i siffror. Det ser bra ut, jag är nöjd. Tycker att jag nödvändigtvis inte behöver gå mer ner i vikt, för att uppnå en idealvikt skulle jag måste gå ner ytterligare 10-15 kg. Men nu vill jag fokusera mera på konditionen, den är ju redan avsevärt bättre än för ett år sedan. Och det är mycket lättare och röra på fläsket när det finns 12 kg mindre av det.

Vad jag lärt mej?
Slutat tänka "gör det sen", gör det nu. Fattat att jag har ett sockerberoende och lärt mej mera om hur just min kropp fungerar. Lärt mej lyssna på min kropp och lärt mej lita mera på mej själv.

Nu har jag räknat min startvikt utgående från det jag vägde just före julen 2010. Lyckades gå upp 2 kg under julveckorna så egentligen har jag gått ner 14 kg. Men de där två kilona är antagligen mesta vätska så vi räknar inte med dem. Allra mest vägde jag när jag väntade Jeremy -07, 28 kg mer! Och före och efter bilder finns inte, eftersom det inte är utseendet som nu är grejen här.












3 kommentarer: