12 december 2011

Nya vindar

Jag börjar jobba om exakt en vecka.
Det är inte så lite spännande. Det är nervigt men efter att han smält saken i en månad känns det faktiskt riktigt bra. Något helt nytt. Nya rutiner och nya bekantskaper. Kommer kanske helt passligt just nu, fyra och ett halft år hemma börjar nog räcka. Och nu när jag är inställd på att det blir något annat känns det bra,

Imorgon skall vi och bekanta oss med pojkarnas kommande dagis. Tror nog att de kommer att trivas. De två äldre har sällskap av varandra - Marius är nog hemskt mammig just nu, men litar nog på att det går bra trots det. Nu när julen kommer emot kommer de ju att ha ganska mycket ledigt så det blir lite mjukstart. Dessutom har vi tagit bara 14 dagar i månaden så de kommer att vara hemma när pappa har ledigt mitt i veckan eller jobbar kvällstur.

2 kommentarer:

  1. Det kommer nog gå bra med dagiset, därtill som de inte behöver vara där varje dag.

    Angående mammighet, så har vår lilla nu haft någon månad då man får kramar hela tiden och han tjuter om han tror jag försvinner. Ropar nattetid på mamma, för att kolla jag är där. Somnar om då jag säger nati nati...men har inget minne av att den äldre hade en sådan period (nog vid 8-9mån mrn inte senare)

    SvaraRadera
  2. Det gick nog så bra idag att jag tror inte att det blir någo problem nästa vecka.

    SvaraRadera